Sabtu, 18 Juni 2016

Sejarah Upin& Ipin



Assalamu’alaikum Wr.Wb.
Hai,,,,Akhwati  Wa Ikhwani,,,,Kaifa Halukum,,,,?

Sejarah Upin & Ipin
 
Sebelumnya Akhwati dan Ikhwani suka melihat Film Upin dan Ipin. Kalian pingin tau Cerita Tentang Upin dan Ipin, Ya Saya disini akan Membahas Sebuah Cerita Tentang upin dan Ipin.
Ya saya sii belum tau sekali bagaimana cerita tentang Upin dan Ipin ini, karena saya sering nonton atau Hobby film Upin dan Ipin saya jadi tahu tanggal lahir mereka, 24 Mei 2002. Jadi seharusnya mereka sudah berusia 14 tahun. Kalau manusia normal sih sudah kelas 2 SMP, tapi ternyata Upin dan Ipin imutnya bertahan lama dan abadi. Hahaha. Saya baru sadar Upin dan Ipin seperti si Nobita yang masih saja murid SD semenjak saya SD sampai saya setua ini. 




Upin adalah Seorang  Abang dari Saudaranya Ipin, mereka dari Kecil sudah di tinggal oleh kedua Orang Tuanya meninggal dunia. Mereka di Besarkan oleh Seorang Opah nya dan Kakaknya. Upin dan Ipin  adalah sepasang adik-beradik kembar lelaki Melayu yang tinggal bersama kakak dan opah, mereka tinggal  di sebuah rumah kampung yang terletak di Kampung Durian Runtuh setelah meninggalnya kedua orabg tuanya sewaktu masi bayi.. Mereka berdua telah kehilangan kedua ibu bapak sewaktu kecil. Dan mereka di Besarkan oleh Opah dan Kakaknya.Upin dan Ipin bersekolah di Tadika Mesra yang terletak dalam kawasan kampung, di mana mereka berteman dengan banyak teman yang bermacam-macam tingkah lakunya.
Sebagai panduan untuk  membedakan kembar yang berkepala botak ini, Upin ada sehelai rambut berlilit di atas kepalanya dan berbaju kuning yang tertulis huruf U padanya.Dan Ipin pula botak licin dan berbaju biru yang tertulis huruf I serta memakai kain merah pada lehernya.
Ipin lebih suka mensehati seperti Opah Cakap. Upin seorang yang memandang serius peranannya sebagai abang kepada Ipin. Jika ada satu barang yang cenderung mendapatkan ialah Upin karena Upin adalah abang kecuali saat Opah berkata Kongsi. Upin juga lebih pandai bersuara dan menjadi dalang utama di sebalik gelagat-gelagat nakal yang dilakukannya dan kawan-kawannya. Ipin cenderung untuk mengulang satu-satu perkataan tiga kali dalam ayatnya, khususnya "Betul, betul, betul" dan lebih gemar makan daripada Upin. Ipin menyukai Ayam Goreng, Semua Buah . Ipin juga lebih periang dan pandai dalam pembelajaran berbanding Upin. Pada Episode "Kembara Ke Pulau Harta Karun" Upin memilih Kapal Baru dan Ipin lebih memilih makanan (Ayam Rendang, Ayam Madu, Ayam Kuning, Ayam Goreng). Upin lebih pandai menggunakan ketapel. Ipin lebih pandai menggunakan pedang.
Upin & Ipin dan Kawan-kawan merupakan siri animasi yang menceritakan kisah sepasang kembar 5 tahun yang menjalani kehidupan mereka sehari-hari yang penuh dengan aktiviti menarik dan pengembaraan yang mendebarkan
  

Tidak ada komentar:

Posting Komentar